بهترین پیج‌های آموزش آرایش در اینستاگرام

بهترین پیج‌های آموزش آرایش در اینستاگرام صنعت زیبایی امروزه بیش از هر زمانی به بستر مجازی و پلتفرم اینستاگرام وابسته است. اینفلوئنسرهای زیبایی که با بازنمایی گسترده و خلق ظاهری جسورانه و خارج از چارچوب، معیارهای معمول زیبایی را به چالش می‌کشند، بیش از همه این صنعت را تکان می‌دهند و رو به جلو می‌رانند.

بلاگرهای زیبایی در اینستاگرام چه می‌کنند؟

اینستاگرام به بلاگرهای آرایشی این اجازه را می‌دهد که استایل و سبک منحصر به فرد خود و برداشت‌هایشان از جدیدترین ترندهای زیبایی را به این صنعت عظیم معرفی کنند و با علاقه‌مندان این عرصه به اشتراک بگذارند. بسیاری از اینفلوئنسرها، علاوه بر آموزش آرایش در اینستاگرام، همچنین از این پلتفرم به عنوان تریبونی برای بیان عقاید خود، درباره مسائل اجتماعی و فرهنگی روز دنیا استفاده می‌کنند.

• هدی کتان

بهترین پیج‌های آموزش آرایش در اینستاگرام
بهترین پیج‌های آموزش آرایش در اینستاگرام

هدی کتان، میکاپ آرتیست و کارآفرین دورگه عراقی آمریکایی است که کار خود را به عنوان بلاگر زیبایی در بستر اینستاگرام شروع کرد. البته که عمده شهرت این میکاپ آرتیست به خاطر برند لوازم آرایشی «هدی بیوتی» است که به کمک خواهران خود یعنی ونا و آلیا تاسیس کرده است. هدی در فهرست فوربس به عنوان یکی از ثروتمندترین کارآفرینان زن خود ساخته در سال 2019، رتبه 40 را به دست آورد.

پست های او در صفحه اینستاگرامش به عنوان بلاگر زیبایی، شامل آموزش نکات زیبایی و ترفندهای جالب آرایشی است. همچنین فضای مناسبی را برای تازه‌کاران این عرصه در صفحه خود ایجاد کرده است تا بتوانند مهارت‌های خود را با محصولات برند هدی بیوتی به نمایش بگذارند. حساب این بلاگر معروف در صفحه اینستاگرامش بیش از 50 میلیون فالوور دارد و در پروفایل شخصی خود سابقه همکاری با غول‌های صنعت مد و زیبایی همچون دیور و شنل را ثبت کرده است.

 

• زویی سوگ

زویی سوگ
سوگ بیش از یک دهه (از سال 2009)  است که به عنوان اینفلوئنسر زیبایی در یوتیوب و اینستاگرام فعالیت دارد. او یکی از تاثیرگذارترین بلاگرهای زیبایی در این صنعت شناخته می‌شود. این بلاگر بریتانیایی با ساخت ویدئوهای آموزش میکاپ، کار خود را شروع کرد و اکنون با بیش از 9 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام و 12 میلیون دنبال کننده در یوتیوب، صاحب امپراطوری به نام در صنعت زیبایی است.

این بلاگر علاوه بر آموزش میکاپ، برند تولید محصولات خود را با نام Zoella نیز راه اندازی نموده است. اکانت شخصی سوگ در اینستاگرام، در واقع دفترچه خاطراتی از روزهای مهم و به یاد ماندنی زندگی او به حساب می‌آید که تمام اتفاقات مهم زندگی او را، از تولیدات برند خاص خودش تا لحظات مهم و به یاد ماندنی زندگی شخصی‌اش را در بر می‌گیرد.
در حساب کاربری این بلاگر مجموعه‌ای از پست‌های آرایشی، مسائل مربوط به حقوق زنان، مد و زیبایی به چشم می‌خورد. سوگ در سال 2014، کتابی با عنوان “دختر آنلاین” را منتشر کرد که در هفته اول با فروش بیش از 78000 نسخه، رکورد بیشترین و سریع‌ترین فروش را به خود اختصاص داد.

 

شایلا میچل

شایلا میچل
میچل یکی از پیشگامان رنگین پوست در دنیای بلاگرهای زیبایی اینستاگرام است. این بلاگر با نزدیک به 2.8 میلیون دنبال کننده، از حساب اینستاگرام خود برای به اشتراک گذاشتن هر آنچه درباره زیبایی، مد و آرایش می‌داند و انجام می‌دهد استفاده می‌کند. شایلا در اینستاگرام، قسمت‌هایی از زندگی شخصی و دغدغه‌های اجتماعی خود را نیز به اشتراک می‌گذارد.

پست‌های آموزش میکاپ و زیبایی که او به اشتراک می‌گذارد، درجاتی از زرق و برق غیر قابل انکار را در خود جای داده‌اند. استفاده از تنوع رنگ و شکستن هنجارهای زیبایی در صفحه این بلاگر، نکته‌ای کاملا آشکار است. شایلا آموزش‌های مفصل و طولانی خود درباره گریم و میکاپ را در ویدئوهای یوتیوب منتشر می‌کند و تیزرهایی از آن‌ها را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد.
شایلا میچل علاوه بر آموزش میکاپ، با برندهای آرایشی همچون ColourPop Cosmetics و همکاری داشته است و در تبلیغ محصول برند Maybelline colossal big shot در کنار گوتیرز بازی کرده است.

 

نبیلا نور

نبیلا نور

نور بلاگری آمریکایی بنگلادشی با بیش از 2.3 میلیون دنبال کننده است و به جرات می‌توان گفت یکی از برجسته‌ترین چهره‌هایی است که باعث تغییرات انقلابی و تکان دهنده در تصورات از پیش تعیین شده درباره زیبایی شده است. نور از نفوذ و اعتبار خود در بستر اینستاگرام برای صحبت درباره حقوق جوامع به حاشیه رانده شده، مهاجرت و حقوق انسانی استفاده می‌کند. نور همچنین به عنوان صدایی برای مقابله با اذیت و آزار سایبری شناخته می‌شود و این موضوع را در شبکه‌های محلی و رسانه‌های اجتماعی تا حد ممکن مطرح می‌نماید.

نور در حساب اینستاگرامش، رازهای زیبایی و پیام‌های مهمی را با محوریت حمایت از خود به اشتراک می‌گذارد. همچنین پست‌هایی در مورد خانواده در صفحه این بلاگر وجود دارد که گرما و انرژی مثبت خاصی را به دنبال کنندگان هدیه می‌دهد. او همچنین بنیان گذار خانه نور است که یک سازمان غیر انتفاعی با تامین مسکن رایگان، منابع آموزشی و دسترسی به آب و غذا، برای کمک به جوامع نیازمند است. شعار الهام بخش نور در صفحه اینستاگرامش این است: «تعریف مجدد زیبایی با یک پست و در یک زمان!»

نور در طول فعالیت خود با برندهای بسیار مشهوری همچون Sephora, NARS Cosmetics, GlamGlow, Anastasia Beverly hills همکاری کرده است.

 

ماریانا هویت

ماریانا هویت

ماریانا قبل از اینکه به عنوان بلاگر آرایشی شناخته شود، مجری تلویزیون بود. اما در سال 2012 اکانت یوتیوب خودش را راه اندازی کرد و در عرض 2سال توانست به عنوان بلاگر آرایشی مطرحی در میان مردم شناخته شود. هویت همچنین به عنوان کارآفرین نیز شناخته می‌شود و برند تجاری summer Friday را با همکاری لورن ایرلند تاسیس کرده است. خط تولید این بلاگر در تولید محصولات مراقبتی پوست مثل ماسک و کرم و… فعالیت دارد.

هویت در صفحه اینستاگرام خود با بیش از 1 میلیون دنبال کننده، روند متفاوتی را پیش گرفته است و عکس‌هایی صادقانه و بدون ادیت را از خود و زندگی روزمره‌اش به اشتراک می‌گذارد. او همچنین میزبان پادکست معروف life with Marianna است که در طی آن با بلاگرهای زیبایی، کار آفرینان، بنیان گذاران و کارشناسان سلامت صحبت می‌کند تا به شنوندگان و دنبال کنندگان خود کمک کند زندگی الهام بخشی داشته باشند.

 

کیتان آکینی رانیه

کیتان آکینی رانیه

کیتان اصالتی نیجریه‌ای دارد و با حدود 800 هزار دنبال کننده به عنوان بلاگر زیبایی در لس آنجلس فعالیت می‌کند. بیشتر پست‌هایی که این بلاگر به اشتراک می‌گذارد با محوریت زیبایی، مد و مسافرت است. کیتان کار خود را با ارائه راهکارهایی برای مراقبت پوست و مو شروع کرد و بحث‌های آزاد او درباره ترس‌ها و مشکلات شخصی‌اش باعث جلب بیشتر مخاطبان شد. کیتان در مدت کوتاهی توانست خود را به عنوان بلاگر زیبایی معرفی کند و به یکی از چهره‌های تاثیرگذار صنعت زیبایی تبدیل شود.

کیتان در حساب اینستاگرام خود، پست‌هایی در مورد روتین آرایشی، نکاتی برای حالت دادن مو همراه با برخی توصیه‌ها در زمینه مد منتشر می‌کند. او همچنین از پلتفرم اینستاگرام برای الهام بخشیدن به زنان برای دنبال کردن رویاهای خود و دفاع از حقوق بشر در نیجریه استفاده می‌کند.

 

• الناز گلرخ

الناز گلرخ

الناز گلرخ متولد 1364 در تهران است و از اولین بلاگرهای زیبایی ایرانی به حساب می‌آید. الناز در حال حاضر با 4.5 میلیون دنبال کننده یکی از معروف‌ترین اینفلوئنسرهای زیبایی در اینستاگرام شناخته می‌شود. این بلاگر در سن 20 سالگی سالن آرایش تخصصی خود را در ایران راه اندازی کرد و در مدت زمان بسیار کوتاهی به واسطه مهارت خود، به یکی از معروف‌ترین آرایشگران ایران تبدیل شد.

الناز در صفحه اینستاگرامش ویدئوهای آموزش میکاپ و ترفندهای آرایش و گریم را به اشتراک می‌گذارد و پست‌هایی با موضوع سفر و مدلینگ نیز در صفحه این بلاگر به چشم می‌خورد. الناز در ویدئوها و پست‌های آموزشی، خود را به سبک خاصی از میکاپ محدود نمی‌کند و استایل‌های مختلف آرایشی را آموزش می‌دهد. این بلاگر در ویدئوهای خود به نقد و بررسی محصولات آرایشی می‌پردازد و نکات مختلفی را درباره مراقبت پوستی بعد از آرایش با دنبال کنندگان خود به اشتراک می‌گذارد. الناز در سال 2017 موفق شد عنوان بهترین میکاپ آرتیست را در رقابت cosmo middle east به دست آورد.

 

• امل

امل جاد

امل جاد متولد 1368 است و در کشور کویت متولد شده و اصالتی ایرانی دارد. امل آغاز کننده سبکی نوآورانه و کاملا متفاوت نسبت به سایر بلاگرهای زیبایی ایرانی و خارجی است. همین امر زمینه ساز محبوبیت و شهرت این بلاگر در کمترین زمان ممکن شد. امل در ویدئوهای خود از ترکیب آموزش میکاپ با دابسمش رپ‌های ایرانی استفاده کرد و با استقبال و جنجال بی‌سابقه در فضای مجازی روبرو شد. این بلاگر نوظهور در حال حاضر بیش از 2.3 میلیون دنبال کننده در صفحه اینستاگرام خود دارد.

امل دوره تخصصی خاصی را در زمینه میکاپ نگذرانده و در این زمینه از مهارت‌های مادر و خاله خود بهره برده است. شروع آشنایی حرفه‌ای امل با میکاپ زمانی بود که به عنوان مدل آرایش دوست کویتی‌اش فعالیت داشت. این موضوع باعث شد امل در فضای مجازی دیده شود و پیشنهادهای متعددی از میکاپ آرتیست‌های مختلف در کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس دریافت کند. امل بعد از کسب مهارت‌های حرفه‌ای و تجربیات متعدد، کار خود را به صورت مستقل شروع کرد و اولین میکاپ حرفه‌ای خود را برای عروسی خواهرش انجام داد که نتیجه شگفت‌انگیز آن جنجال بسیاری به پا کرد.

 

• ملینا تاج

ملینا تاج

ملینا یکی از بلاگرهای زیبایی ایرانی است و اصالت شیرازی دارد. این بلاگر متولد سال 71 است و فارغ التحصیل رشته معماری و طراحی لباس است. ملینا ابتدا کار خود را به عنوان مدل آغاز کرد و پس از مدتی وارد حرفه بازیگری شد و در سریال پس از باران ایفای نقش کرد. ملینا از سال 96 به صورت حرفه‌ای شروع به تولید ویدئوهای آرایشی کرد و کار خود را رسما به عنوان بلاگر زیبایی در اینستاگرام آغاز کرد. او در ابتدای کار خود، با آموزش ماسک‌های خانگی در اینستاگرام به شهرت رسید.

ملینا در صفحه اینستاگرامش پست‌هایی در مورد میکاپ، سفر، مد و زندگی شخصی خود به اشتراک می‌گذارد. اکثر ویدئوهای آموزشی این بلاگر ایرانی، شامل ترفندهایی برای آرایش لایت و طبیعی است. ملینا با بیش از 2 میلیون دنبال کننده یکی از معروف‌ترین بلاگرهای ایرانی محسوب می‌شود.

 

• شل بیوتی

شل بیوتی

صدف ترابی یکی دیگر از بلاگرهای معروف ایرانی است که با حدود 2 میلیون دنبال کننده، محبوبیت بسیاری دارد. او با اسم هنری شل بیوتی فعالیت خود را به عنوان بلاگر زیبایی دراینستاگرام آغاز کرده است. این بلاگر متولد سال 73 است و اکنون در کالیفرنیای آمریکا زندگی می‌کند. شل بیوتی دوره‌های ابتدایی میکاپ و گریم را در تهران گذراند و سپس برای شرکت در دوره‌های تخصصی و بین‌المللی گریم و میکاپ به امارات سفر کرد.

صدف در صفحه اینستاگرامش، پست‌هایی درباره سفرها و زندگی شخصی خود را در کنار ویدئوهای آموزش میکاپ منتشر می‌کند. این بلاگر فعالیت گسترده‌ای در زمینه نقد و بررسی برندهای مختلف لوازم آرایشی دارد و به عنوان مرجع معتبری برای خرید لوازم آرایشی مناسب در میان خانم‌ها شناخته می‌شود. صدف در حساب کاربری خود نکات آموزشی مراقبت از پوست و مو را نیز به اشتراک می‌گذارد. این بلاگر به عنوان سفیر برند INGLOT در ایران نیز معرفی شد.

 

• سامر بیوتی

سامر بیوتی

پروانه اعلمی، متولد سال 1359 است و در اینستاگرام با نام هنری سامر بیوتی، با حدود 800 هزار دنبال کننده، به عنوان یکی از معروف‌ترین میکاپ آرتیست‌های ایرانی شناخته می‌شود. پروانه در سال 2000 به لندن مهاجرت کرد و مشغول تحصیل در رشته گرافیک شد. او دو سال بعد یعنی در سال 2002 موفق شد در کنار تحصیل، مدرک آرایشگری خود را در زمینه میکاپ و گریم  از آکادمی‌های معتبر لندن دریافت کند.

پروانه اکنون ساکن لس آنجلس است و در صفحه اینستاگرام خود ویدئوهای آموزش میکاپ و معرفی و بررسی لوازم آرایشی را به اشتراک می‌گذارد. او همچنین پست‌هایی درباره مراقبت پوست و مو نیز منتشر می‌کند. شهرت سامر بیوتی به عنوان بلاگر آرایشی تنها در میان ایرانیان نیست. این بلاگر همکاری گسترده‌ای با برندهای بزرگ تولید لوازم آرایشی همچون Channel, Estée Lauder, Lancome, MAC cosmetic, داشته است. پروانه اخلاق حرفه‌ای را در کار خود رعایت می‌کند و تا جای ممکن از حاشیه‌های اینستاگرامی دور می‌ماند. از معدود حواشی این بلاگر می‌توان به دستمزد بالای او برای تبلیغات اشاره کرد. صداقت این بلاگر در نقد و بررسی لوازم آرایشی مختلف، باعث محبوبیت او در میان مردم شده است.