فواید ترک سیگار برای سلامتی

فواید ترک سیگار برای سلامتی

جدول زمانی ترک سیگار می تواند به شما کمک کند که بدانید در صورت ترک سیگار چه انتظاری دارید. و این می تواند راهی عالی برای حفظ انگیزه در سفر خود برای لذت بردن از مزایای سلامتی آینده ای بدون سیگار باشد. ترک سیگار می تواند یک چالش باشد، بنابراین یادآوری دلایلی که می خواهید آن را ترک کنید ممکن است کمک کند – به خصوص تأثیر مثبتی که می تواند بر سلامت شما و اطرافیانتان داشته باشد.

فواید ترک سیگار برای سلامتی جدول زمانی ترک سیگار می تواند به شما کمک کند تا هر مرحله از سفر و تغییرات مثبتی که در طول مسیر ایجاد می کنید را تجسم کنید. به عنوان مثال، آیا می دانستید که مزایای سلامتی می تواند تنها در 20 دقیقه پس از آخرین سیگار شما از بین برود؟ تمام راه‌های فوق‌العاده‌ای را کشف کنید که می‌توانید با تسلیم شدن سلامت خود را بهبود ببخشید – قرار دادن شما در مسیر فردای روشن‌تر.

و به یاد داشته باشید، هرگز برای کنار گذاشتن سیگار برای همیشه دیر نیست. هر چقدر هم که مدت زیادی سیگاری بوده اید و در هر سنی که باشید، مزایای آن می تواند به سرعت آغاز شود – همانطور که جدول زمانی ترک سیگار ما توضیح می دهد.

جدول زمانی ترک سیگار – از مزایای سریع ترک سیگار لذت ببرید

نماد 20 دقیقه

20 دقیقه پس از ترک سیگار

تنها در 20 دقیقه، فشار خون و نبض (ضربان قلب) شما باید شروع به بازگشت به سطح طبیعی خود کنند

نماد 8 ساعت

8 ساعت پس از ترک سیگار

پس از 8 ساعت، سطح مونوکسید کربن مضر در خون شما باید نصف شده باشد. این همچنین می تواند سطح اکسیژن شما بهبود یافته و شروع به بازگشت به سطح طبیعی خود کند.

نماد 24 ساعت

1 روز پس از ترک سیگار

یک روز کامل را بدون سیگار کشیدن به پایان رساندید! تمام آثار مونوکسید کربن معمولاً از بدن خارج شده و ریه های شما شروع به پاک شدن می کنند.

فواید ترک سیگار برای سلامتی

48 ساعت پس از ترک سیگار

روز دوم سیگار نکشید و چشایی و حس بویایی شما باید در حال بهبود باشد.

نماد 72 ساعت

72 ساعت پس از ترک سیگار

بدون سیگار کشیدن به روز 3 برسید و با شروع شل شدن لوله های برونش، تنفس راحت تر خواهد بود. همانطور که تنفس آسان تر می شود، ممکن است متوجه شوید که سطح انرژی شما شروع به افزایش می کند.

نماد کفش دویدن

2 تا 12 هفته پس از ترک سیگار

فواید ترک سیگار برای سلامتی از 2 هفته پس از ترک سیگار و طی ماه های آینده، ممکن است متوجه شوید که ورزش و سایر فعالیت های بدنی آسان تر است. این به این دلیل است که در این مرحله، عملکرد ریه‌های شما افزایش می‌یابد و گردش خون شما بهبود می‌یابد و خون بهتر به عضلات و قلب شما می‌رسد. سیستم ایمنی بدن شما نیز باید تقویت شود تا بدن شما بتواند بهتر با سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله کند. در نهایت، ممکن است احساس کنید که آن سوله، رنگ آمیزی راهرو یا هر چیز دیگری را در لیست کارهایتان قرار دهید!

نماد کفش دویدن

3 تا 9 ماه پس از ترک سیگار

فواید ترک سیگار برای سلامتی مشکلات تنفسی و خس‌خس سینه‌ای که ممکن است در زمان سیگار کشیدن تجربه کرده باشید، اکنون باید در حال بهبود باشند. به این دلیل که در این مرحله عملکرد ریه شما تا 10 درصد افزایش می یابد.

کیسه‌های هوایی در ریه‌های شما – که به مژگان معروف هستند – باید دوباره رشد کرده و بخشی از آسیب‌های ناشی از سیگار را التیام بخشند. خستگی ناشی از سیگار اکنون باید از بین می رفت.

نماد قلب

1 سال پس از ترک سیگار

فواید ترک سیگار برای سلامتی شما بدون سیگار به یک سال رسیدید! کمی وقت بگذارید و به خودتان یک نوازش به خوبی به دست آورید. یک سال بعد، خطر بیماری قلبی، حملات یا سکته مغزی در حال حاضر نصف افراد سیگاری است. امیدواریم با توجه به چیزی که با نخریدن سیگار به مدت 12 ماه پس انداز کرده اید، بسیار سالم تر و ثروتمندتر باشید.

سفر خود را به سوی آینده ای بدون سیگار با نیکورت آغاز کنید

فواید ترک سیگار برای سلامتی طیف محصولات نیکوتین درمانی جایگزین نیکوتین (NRT) از نظر بالینی به شما کمک می کند تا سیگار را ترک کنید. هدف آنها این است که با ارائه سطح پایین نیکوتین برای کمک به کاهش اثرات ناخوشایند ترک که ممکن است هنگام ترک سیگار رخ دهد، به شما برای ترک سیگار کمک کنند.

محصول مناسب خود را بیابید – از بین اسپری های دهان، چسب ها، آدامس ها، استنشاق ها و قرص ها انتخاب کنید و جدول زمانی ترک سیگار خود را از امروز شروع کنید.